ΕΡΤ VS MUNDIAL

Από την : Κυριακή Δημητρίου

Ρεκόρ τηλεθέασης φαίνεται να σημείωσε το Μουντιάλ της Ρώσσιας για το οποίο αποκλειστικό δικαίωμα προβολής είχε η ΕΡΤ, παρόλο που το δικαίωμα διεκδικούσαν τόσο ο ΑΝΤ1 όσο και ο ΣΚΑΙ. Μάλιστα είχε προταθεί και η ιδέα της συνδιαχείρησης, που όμως τελικά απορρίφθηκε. Κατά τη διάρκεια της προβολής η τηλεθέαση άγγιξε το εκπληκτικό 74.6%, με μέσο όρο 63%. Με τέτοια επιτυχία λοιπόν θα περιμένε κανείς πως τα έσοδα απο τις διαφημίσεις θα εκτοξεύονταν στα ύψη.  Οι τιμές  προβολής μάλιστα σε ένα πακέτο τριών αγώνων έφθαναν τις 100.000 ευρώ και από αυτούς τους αγώνες ο διαφημιζόμενος μπορούσε να επιλέξει τον ένα, ενω οι αλλόι δύο αποτελούσαν επιλογή του καναλιού. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να διαφημίζονται περισσότερο, τουλάχιστον στην αρχή, εσωτερικά διαφημιστικά σποτ για υπηρεσίες ή προγράμματα της ΕΡΤ.

Με τους τελικούς απολογισμούς όμως όχι μόνο τα κερδή δεν εκτοξεύτηκαν, αλλά το καναλί κατάφερε να υποστεί και ζημία άνω των 2 εκκατομυρίων ευρώ. Τα έξοδα προβολής και διοργάνωσης ανήλθαν στα 10.000.000 ευρώ, με τα έσοδα απο τις διαφημίσεις να ανέρχονται μόλις στα 7.300.000 ευρώ. Συνεπώς, έχουμε απόλυτη εμπορική αποτυχία, ενώ την πρώτη εβδομάδα προβολής του Μουντιάλ με σχετικό δελτίο Τύπου ανακοίνωναν την αποδοχή του κοίνου στις «καινοτόμες εφαρμογές υβριδικής τηλεόρασης και εικονικής πραγματικότητας» που είχε αναπτύξει η ΕΡΤ. Τα δημοσιεύματα περιπού ένα μηνα πριν με βάση το σχετικό δελτίο Τύπου ανέφεραν πως:

«-Η μετάδοση των αγώνων έχει αυξήσει την κίνηση στο live streaming της ΕΡΤ1 κατά 1.000% σε σχέση με τον μέσο όρο έτους, καθώς κάθε ημέρα καταγράφονται τουλάχιστον 250.000 θεάσεις των αγώνων από το διαδίκτυο. Επιπροσθέτως, τα αιτήματα θέασης κατά παραγγελία βίντεο (video on demand) έχουν διπλασιαστεί τις ημέρες του Μουντιάλ.

 

-Ο αριθμός χρηστών που επισκέπτονται την ενημερωτική σελίδα του ert.gr παρουσιάζει αύξηση 220%, με 80.000 συνεδρίες ανά ημέρα και περίπου 130.000 θεάσεις σελίδων (page views). Στη σελίδα του Web TV, η επισκεψιμότητα έχει πενταπλασιαστεί, με τις θεάσεις σελίδων να ξεπερνούν τις 800.000 ανά ημέρα. Συνολικά, το ert.gr καταγράφει πρωτοφανές ρεκόρ επισκεψιμότητας, καθώς περί τους 300.000 μοναδικούς επισκέπτες κάθε ημέρα βλέπουν πάνω από 1,1 εκατομμύριο σελίδες.

 

-Μεγάλη είναι και η απήχηση των κοινωνικών δικτύων της ΕΡΤ,καθώς σημειώνεται αύξηση 1.200% της απήχησης της σελίδαςFacebook ERT Social, 550% αύξηση στις θεάσεις video, και 60% αύξηση στα impressions του Twitter.

 

-Οι χρήστες της εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας ERT VR διπλασιάζονται σε αριθμό κάθε 48 ώρες. Η εφαρμογή έχει αυτή τη στιγμή 30.000 ενεργούς χρήστες.

 

-Ο αριθμός ενεργών, συνδεδεμένων στην υβριδική τηλεόραση έξυπνων τηλεοράσεων αυξήθηκε κατά 35% από την ημέρα έναρξης του Μουντιάλ – αυτή τη στιγμή 165.000 συσκευές βλέπουν ΕΡΤ Hybrid, ενώ η επισκεψιμότητα των εφαρμογών της Υβριδικής έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα».

Άξιον απορίας αποτελεί το πως τελικά με όπλο μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες των ετών, καταφέρνει το κρατικό καναλί, που κατα βάση στηρίζεται σε έσοδα απο τους φορολογούμενους πολίτες να χάσει την ευκαιρία του να σωθεί. Πως ενώ από κάθε οπτική γωνία φαίνεται το Μουντιάλ της Ρωσίας να είναι η κότα με τα χρυσά αυγά, τελικά δεν είναι τίποτα αλλό από μία ακόμη μαύρη τρύπα στην ιστορία της ΕΡΤ.

Προφανώς και για την όλη κατάσταση ευθύνεται η λανθασμένη οικονομική διαχείριση. Όταν έχεις στα χέρια σου κάτι τόσο δυνατό, οφείλεις να το εκμεταλλευτείς στο επάκρον. Οι αρμόδιοι όμως φαίνεται πως μέσα στον πυρετό του Μουντιάλ έχασαν την μπάλα και βγήκαν εκτός αγωνιστικής.  Ίσως τελικά, να έπρεπε να δεχθούν την ιδέα της συνδιαχείρησης με κάποιο κανάλι, αφού είναι φανερό πως δεν κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις μιας τόσο μεγάλης διοργάνωσης. Είθισται πριν από κάθε νέο ξεκίνημα να απαρριθμεί κανείς τις δυνατότητες του και να παίρνει το ανάλογο ρίσκο και, δεδομένης της κατάστασης στο κρατικό κανάλι, αυτό είναι ένα βασικό βήμα που δεν έκαναν.

 

 

Πηγές :

www.newsauto.gr

www.eleftherostypos.gr

www.newsit.gr

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s